Kolorowy pasek
Kolorowy pasek

Ogłoszenie o zamówieniu - Budowa drogi gminnej nr 170523C Krzyżówki - Ostrowite od km 0 + 019 do km 3 + 083 gmina Lipno.

 

Budowa drogi gminnej nr 170523C Krzyżówki - Ostrowite od km 0 + 019 do km 3 + 083 gmina Lipno.
Numer ogłoszenia: 98518 - 2011; data zamieszczenia: 03.05.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Lipnie , ul. A. Mickiewicz 29, 87-600 Lipno, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 2886202, faks 054 2886200.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lipno.nowoczesnagmina.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa drogi gminnej nr 170523C Krzyżówki - Ostrowite od km 0 + 019 do km 3 + 083 gmina Lipno..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest budowa drogi gminnej Nr 170523C Krzyżówki - Ostrowite na odcinku od km 0+019 do km 3+083 o długości 3083,3 m. poprzez wykonanie nawierzchni jezdni, zjazdów, ciągu pieszego i elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego. Istniejąca droga w miejscowości Krzyżówki - Ostrowite posiada nawierzchnię nieutwardzoną gruntową , bez uregulowanych poboczy. Zamówienie zostanie dofinansowanie ze środków Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 - 2011. Początek inwestycji zlokalizowany jest na granicy pasa drogowego drogi krajowej 67 w miejscowości Krzyżówki zaś koniec na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 2724 C Kłokock-Złowody-Szpiegowo w miejscowości Ostrowite. W dokumentacji technicznej przedmiot inwestycji występuje pod nazwą Budowa drogi nr 170523C Krzyżówki - Ostrowite. 2. Zakres opracowania obejmuje: 1) Wykonanie nawierzchni z mieszanki mineralno asfaltowej; 2) Wykonanie nawierzchni zjazdów z kostki betonowej; 3) Wykonanie nawierzchni chodnika z kostki betonowej. 3. Dla projektowanej drogi gminnej przyjęto następujące parametry techniczne: 1) Klasa drogi - L (lokalna), 2) Istniejąca i przewidywana kategoria ruchu - ruch bardzo lekki KR1, 3) Prędkość projektowa - Vp = 30 km/h, 4) Jezdnia o szerokości 5,00 m, 5) Szerokość poboczy gruntowych - 0,75 m; 6) Spadek poprzeczny jezdni - i = 2%; 7) Spadek poprzeczny poboczy - i = 6%; 8) Szerokość zatoki autobusowej - 3,0 m; 9) Szerokość chodników - 2,0 m; 10) Obciążenie projektowane - 115 kN/oś 4. Projektowana konstrukcja nawierzchni jezdni: 1) Warstwa ścieralna z BA gr.4 cm; 2) Warstwa wiążąca z BA gr.4 cm; 3) Podbudowa zasadnicza kruszywa łamanego gr. 20 cm. 4) Warstwa odcinająca z piasku gr. 10cm. 5) Sprofilowane zagęszczone podłoże gruntowe. 5. Projektowana konstrukcja nawierzchni zjazdów: 1) Do gospodarstw: a. warstwa ścieralna z BA - 4cm b. podbudowa z kruszywa łamanego -14 cm c. warstwa odcinająca z piasku -10 cm d. sprofilowane zagęszczone podłoże gruntowe. 2) Na pola: a. podbudowa z kruszywa łamanego -14 cm b. warstwa odcinająca z piasku -10 cm c. sprofilowane zagęszczone podłoże gruntowe. 3) Konstrukcja zatoki autobusowej i zjazdu w ciągu chodnika: a. kostka brukowa typu STAROBRUK b. podsypka cementowo - piaskowa - 3cm c. podbudowa z betonu C15/20 - 15cm d. warstwa odcinająca z piasku - 10cm e. profilowane zagęszczone podłoże gruntowe. 4) Konstrukcja chodnika: a. kostka brukowa typu HOLAND - 8cm b. podsypka cementowo - piaskowa - 3cm c. warstwa odcinająca z piasku - 10cm d. sprofilowane zagęszczone podłoże gruntowe. 6. Zaprojektowano odwodnienie powierzchniowe nadanie spadków poprzecznych i podłużnych. Projekt przewiduje wykonanie robót konserwujących na istniejących rowach. Na odcinku od km 3+006,60 do km 3+083,30 projekt przewiduje wykonanie odcinka krytego rowu 7. Szczegółowo przedmiot zamówienia oraz zakres robót do wykonania określa dołączony do SIWZ przedmiar robót oraz specyfikacja techniczna a także projekt wykonawczy.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 50.000,00 PLN Słownie (pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) 1. W zależności od woli wykonawcy wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym ze poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym. 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z 9.11.2000 r. o utworzeniu PARP (Dz.U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275 ze zm.). 2. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego 411500 1780 1217 8003 5058 0000 Kredyt Bank S.A. Filia 3 w Lipnie Odział we Włocławku (decyduje data uznania wpłaty na koncie Zamawiającego). Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach dokument wadium należy dołączyć do oferty. 3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 4. Oferta, do której nie będzie dołączone wadium, spowoduje wykluczenie wykonawcy przez zamawiającego. Wadium w przypadku wykonawców działających wspólnie może być wniesione przez jednego z wykonawców - pełnomocnika, z zaznaczeniem, że jest przez niego wnoszone w imieniu wykonawców. 5. Wadium wybranego wykonawcy zostanie zwrócone w momencie podpisania przez niego umowy oraz wniesienia wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6. Wadium wnoszone w formie gwarancji winno zawierać w swej treści: 1) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie się do zapłaty kwoty wadium na wypadek gdyby Wykonawca: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) dokładne określenie przedmiotu postępowania, 3) kwotę zobowiązania, 4) termin ważności, 5) klauzule dodatkowe np. nakazujące zwrot dokumentu po jego wygaśnięciu. 7. Pozostałe formy wniesienia wadium winny zawierać wszystkie elementy wynikające z odnośnych i obowiązujących przepisów.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) wykonawca musi wykazać, iż w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał drogowe roboty budowlane o łącznej wartości 10 mln PLN w tym robót bitumicznych o łącznej wartości 5 mln PLN,

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wykonawca musi dysponować niezbędnym potencjałem technicznym tj. - otaczarką własna do wytwarzania mieszanek mineralno-asfaltowych o wydajności nie mniejszej niż 100MG/h wyposażoną w automatyczny dozownik stabilizatora i możliwością podgrzewania kruszywa. Lokalizacja wytwórni musi zapewnić spełnienie wymagań technologicznych określonych w dokumentacji projektowej a w szczególności przewóz masy bitumicznej w czasie nie dłuższym niż 2 godziny. - układarką mas bitumicznych. - dwoma walcami stalowymi statycznymi, dwoma walcami wibracyjnymi ciężkimi i jednym walcem ogumionym.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w tym kierownika budowy posiadającego wyższe wykształcenie budowlane w specjalności drogowej i uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a) posiadanie bankowego potwierdzenia o dostępie do środków finansowych dla zapewnienia finansowania inwestycji w kwocie min. 2,5 mln. PLN b) posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zgodnej z przedmiotem zamówienia na wartość 2,5 mln PLN na wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lipno.nowoczesnagmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Lipno ul. Mickiewicza 29 87-600 Lipno.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.05.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Lipno ul. Mickiewicza 29 87-600 Lipno.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI

1.W umowie na Roboty Budowlane ( zał. Nr 7) §7 pkt. 3 napisano, iż zapłata nastąpi w terminie do dnia 20.11.2009r. co nie możliwym jest z uwagi na to, że data przetargu określona jest na dzień 25.05.2011r. Prosimy o korektę zapisu.

AD 1 Błąd poprawiono

2. Wnioskuję o bezwzględne uzupełnienie przedmiarów o numery odpowiadających danym pozycjom szczegółowych specyfikacji technicznych. Zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno użytkowego, forma przedmiaru jest opisana w § 6.1 i 10.1 ww. rozporządzenia.

AD 2 Przedmiary zostały uzupełnione o numery odpowiadającym pozycjom szczegółowych specyfikacji technicznych

3. W związku z zapisami zawartymi w SST D 03.01.3a dotyczącymi:

a) przepustów prosimy o dokładne określenie typu i średnicy tych rur, ponieważ jest rozbieżność pomiędzy Przedmiarem ( jest O40 i 60) a SST i na planach sytuacyjnych ( jest O 80);

b) materiałów do wykonania umocnienia skarp na wlocie i wylocie przepustu – prosimy o ujednolicenie i wskazanie, jaki materiał należy zastosować do tych umocnień. W przedmiarze brak takiego zapisu a SST dokładnie tego nie określa.

AD. 3 Przedmiary oraz specyfikacje zostały uzupełnione w nawiązaniu do długości oraz średnic rur przepustów pod koroną drogi oraz materiałów z jakich mają być wykonane ścianki czołowe.

4. Przedmiotem SST D 04.02.01 jest zupełnie inny projekt a mianowicie, wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót związanych z wykonaniem warstw odsączających i odcinających w związku z Poprawą infrastruktury komunikacyjnej w Gminie Wielgie …” ale już zakres robót objętych w tej specyfikacji odpowiada dokumentacji dot. Projektu Budowy drogi gminnej nr 170523C w zakresie ilości przedstawionych w przedmiarze warstwy odcinającej. Proszę o naniesienie stosownej poprawki zarówno w kwestii projektu jak i zakres robót dot. warstwy odcinającej. W specyfikacji tej opisana jest również geowłóknina, której brak w przedmiarze i rysunkach. W przypadku potwierdzonej przez Zamawiającego konieczności jej zastosowania prosimy o wskazanie parametrów technicznych tej geowłókniny.

AD 4 Błąd w zapisie został usunięty.

5. Przedmiotem SST D 02.00.01 jest projekt „poprawa infrastruktury w Gminie Wielgie” a zakres robót objętych w tej specyfikacji odpowiada dokumentacji dot. Projektu Budowy drogi gminnej nr 170523 C. Ta specyfikacja również mówi o geosyntetyku,  ale nie ma podanego jego rodzaju ani parametrów. Ponieważ w tylu podatkach występuje w SST geosyntetyk  proszę o dokładne określenie jego rodzaju z podaniem danych technicznych i uzupełnienie o ten materiał przedmiaru robót. Natomiast, jeśli Zamawiający nie przewiduje zastosowania ww. materiału ( brak geosyntetyku  na przekrojach konstrukcyjnych) proszę o jego wykreślenie w SST.

AD 5 Błąd w zapisie został usunięty

6. Przedmiotem SST D 08.01.01 jest ustawienie krawężników betonowych o wymiarach 15x30  a w przedmiarze występują, jako krawężniki o wymiarach 12x25 natomiast rysunki nie określają wymiarów, proszę zatem o dokładnie określenie wymiaru i ilości krawężników z naniesieniem tych zmian w dokumentacji projektowej.

AD 6 W projekcie występują zarówno krawężniki 12x25cm jak również 15x30cm. Przedmiar oraz odpowiednia SST D-08.01.01 zawiera dokładną ilość poszczególnych krawężników.

7. SST D 08.03.01 mówi o ustawieniu obrzeży o wym. 30x8 cm na ławie betonowej. Przedmiar robót wskazuje, iż obrzeża mają być ustawione na podsypce cementowo- piaskowej, natomiast na rys. konstrukcyjnych nie ma żadnej z wymienionych warstw. Proszę o dokładne określenie, na czym należy ustawić obrzeża betonowe.

AD 7 Projekt przewiduje ustawienie obrzeży na ławie betonowej.

8. SST D 08.05.01 zawiera nieścisłe informacje dotyczące ścieków z elementów prefabrykowanych o łącznej długości 89 mb zawierając w tym trzy rodzaje prefabrykatów a mianowicie: ścieki uliczne przykrawężnikowe, ścieki uliczne  międzyjezdniowe  i ścieki terenowe. Proszę o podanie konkretnych ilości dla każdego rodzaju ścieków i uzupełnienie o nie dokumentacji.

AD 8 Przedmiar Robót oraz SST zostały uzupełnione o dokładny podział ścieków.

9. Proszę o podanie informacji czy przy układaniu chodnika z kostki brukowej Holland w ilości 103 m? uwzględniono ściek wykonany z kostki brukowej, który widnieje na rysunku a w przedmiarze nie ma takiej pozycji.

AD 9 Przedmiar Robót oraz SST zostały uzupełnione o dokładny rozdział powierzchni chodnika oraz ścieku z kostki brukowej

10. Prosimy o wyjaśnienie ilości przedmiarowych dotyczących wykonania robót ziemnych. Ponieważ w SST nr 02.00.01 w zakresie robót oprócz robót związanych wykopami i przemieszczeniem gruntu w miejsce wbudowania – 2184 (poz. Przedmiarowa 4 d. 2),  widnieje jeszcze grunt do załadunku i wywiezienia w ilości 652,74 m ? - brak tej pozycji w przedmiarze.

AD 10 Zamawiający dopuszcza wykorzystanie gruntu w ilości 2184 m3 wobec powyższego Wykonawca dokonuje wykosztorysowania wyłącznie 652,74 m.

11. Czy Zamawiający przewiduje wykorzystanie gruntu z ukopu 2184m? do wykorzystania nasypów w ilości 2413 m ?, czy też wykonawca ma wykorzystać grunty z dokopu. Ilości się nie bilansują prosimy o wyjaśnienie.

AD 11 Zamawiający dopuszcza wykorzystanie gruntu z ukopu w ilości 2184 m3 do wykonania nasypu.

12. Na podstawie zapisu w SST nr 02.01.01 i 02.00.01 wykonawca nie jest w stanie określić czy nasypy wykonać z gruntów rodzimych z wykopów czy z gruntów dostarczonych z dokopu. W pkt. 2 SST nr 02.01.01 widnieje zapis „Gdy podłoże nawierzchni zaklasyfikowano do innej grupy nośności, należy podłoże doprowadzić do grupy nośności G1 zgodnie z dokumentacją projektową  i SST ” wnosimy o wykreślenie ww. zapisów z SST lub o jednoznaczne zdefiniowanie ilości i rodzaju ulepszenia podłoża, które należy uwzględnić w wycenie.

AD 12 Projekt zakłada wykonanie nasypów z gruntu pozyskanego z wykopu. Omawiany grunt spełnia parametry G1.

13. Zwracam się z pytaniem dotyczącym warstwy ścieralnej w w/w projekcie czy Zamawiający dopuszcza możliwość zaprojektowania warstw zgodnie z WT-2 z 2010roku.

AD 13 Zamawiający nie wyklucza zastosowania WT-2 z 2010r

14. Jaka powinna być prawidłowa grubość podbudowy przy ww. zjazdach skoro w opisie technicznym jest 14 cm a w przedmiarze 20 cm? Jaką grubość podbudowy wyceniać?    

AD 14 Właściwa grubość to 20 cm.

15. Dotyczy załącznika nr 5 do SIWZ – wykaz podwykonawców-prosimy o wyjaśnienie na jakiej podstawie prawnej Zamawiający wymaga wykazania w niniejszym załączniku nazw oraz adresów przewidywanych podwykonawców, gdyż w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 roku nie ma zapisów określających możliwość wymagania przez Zamawiającego powyższego a jedynie wykazu części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom

AD 15 Błąd Zamawiającego, załącznik nr 5 dotyczy „wykazu części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom” , zapis poprawiono

16 W związku z załączonym przedmiarem robót drogowych na budowę w.w. drogi gminnej i rozbieżnością ilościową w poz. 28 d 4 i poz.33 d.5 jak również w opisach nie zgodnych z dokumentacją techniczną  w poz.32 d 5 i poz. 33.5 załączonego przedmiaru prosimy o sprawdzenie:

1)      ilość projektowanych ścianek czołowych przepustów średnicy 400 i 800.

2)      Prawidłowości średnicy przepustów (dokumentacji fi 800, a przedmiarze fi 600.

AD. 16 Średnice przepustów pod koroną drogi.

? 60 cm – 20mb oraz 4 ścianki czołowe z kamienia

? 80 cm – 25mb oraz 4 ścianki czołowe z kamienia

Rozbieżności w długościach oraz średnicach przepustów zostały sprostowane w SST oraz w Przedmiarze robót

17 Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie na jakiej podstawienależy wykonać pozycje kosztorysu ofertowego nr 3 d.1 przesunięcie istniejących skrzynek elektrycznych szt.4. Brak zapisu uzgodnień w w.w. dokumentacji projektowej wykonania tego elementu.

Ad 17 Omawiane skrzynki energetyczne zostały zainstalowane po przygotowaniu dokumentacji projektowej. Zamawiający jest w trakcie pozyskiwania uzgodnień na wykonanie przestawienia skrzynek energetycznych.

 

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI

 

W przedmiarze robót w poz. 55 d.7 należy wycenić "wykonanie znaku aktywnego D-6 zasilanego solarem wraz z oświetleniem - komplet. W załączonym SST odpowiadających tej pozycji - D-07.03.01 urządzenia regulacji ruchu-jest mowa o wykonaniu i odbiorze sygnalizacji świetlnej. W pkt. 9.2 cena jednostki obmiarowej- cena 1 szt sygnalizacji świetlnej dla jednego skrzyżowania obejmuje: m.in. wykonanie masztów z sygnalizatorami, szafy zasilająco - pomiarowej, sterownika i instalacji przeciwporażeniowej. Prosimy o uszczegółowienie zakresu robót ujętych w pozycji 55 d. 7 załączonego przedmiaru.

AD Poprawiony przedmiar w załączeniu

 

 

Załączniki

Poprawione SST (5.9MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Poprawiony przedmiar (119.9kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Poprawiony projekt umowy (92.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Poprawiony załacznik nr 5 (32.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
SIWZ - droga (276.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Krzyżówki masy ziemne. Krzyżówki (110.3kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
SZCZEGOLOWE_SPECYFIKACJE_TECHNICZNE_KRZYŻÓWKI-OSTROWITE (4.9MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
PDF Krzyżówki - Opis Techniczny (32.2MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Załączniki (89kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
przedmiar (112.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
PDF Krzyżówki - Opis Techniczny (24.1MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
zjazdy do posesji (90.6kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Projekt umowy (92.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
zjazdy na pola (95.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
ELEKTRONICZNA - Krzyżówki (35.5MB) Zapisz dokument  
ELEKTRONICZNA - Krzyżówki (35.5MB) Zapisz dokument  
poprawiony przedmiar znaku D-6 (27.4kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Grzegorz Andrzej Koszczka - Kierownik RGKMPiR
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Marek Wysocki
Data wprowadzenia:2011-05-04 08:48:43
Opublikował:Marek Wysocki
Data publikacji:2011-05-04 09:00:56
Ostatnia zmiana:2011-05-23 10:28:15
Ilość wyświetleń:2142
Urząd Gminy Lipno
ul. Mickiewicza 29, 87-600 Lipno

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij