Kolorowy pasek
Kolorowy pasek

Ogłoszenie o zamówieniu: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z obszaru znajdującego się w granicach administracyjnych Gminy Lipno

Ogłoszenie o zamówieniu

2013-142190

(Dyrektywa 2004/18/WE)

Publikacja Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej

 

Sekcja I : Instytucja zamawiająca

I.1) Nazwa, adresy i punkty kontaktowe:

Oficjalna nazwa: Gmina Lipno

Adres pocztowy: ul. Mickiewicza 29

Miejscowość: Lipno      Kod pocztowy: 87-600  Państwo: Polska (PL)

Punkt kontaktowy: Urząd Gminy Lipno  Tel.: +48 542886222

Osoba do kontaktów: Grzegorz Koszczka

E-mail: g.koszczka@onet.pl      Faks: +48 542872748

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej/ podmiotu zamawiającego: (URL) http://www.uglipno.pl

Dostęp elektroniczny do informacji: (URL) http://www.uglipno.pl

I.2) Rodzaj instytucji zamawiającej

® Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.3) Główny przedmiot lub przedmioty działalności

lxi Ogólne usługi publiczne

I.4) Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

®nie

Sekcja II : Przedmiot zamówienia

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą :

Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z obszaru znajdującego się w granicach administracyjnych Gminy Lipno

II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług :

® Usługi, Kategoria usług: nr: 16

Główne miejsce świadczenia usług : Gmina Lipno

Kod NUTS: PL615

II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu :

 

Słownik główny

Słownik uzupełniający (jeżeli dotyczy)

Główny przedmiot

90513100

 

Dodatkowe przedmioty

90511200

 

 

90514000

 

 

90511000

 

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV) :

II.1.7) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA) : Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA) : ® nie

II.1.8) Części: To zamówienie podzielone jest na części: ® nie

II.1.9) Informacje o ofertach wariantowych: Dopuszcza się składanie ofert wariantowych : ® nie

II.2) Wielkość lub zakres zamówienia :

II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres :

1 Szczegółowy zakres realizacji zamówienia obejmuje :

1) wymogi dotyczące przekazywania odpadów:

a) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U z 2010 r., Nr 220. poz. 1447 z późn. zm.), ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.), ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.), ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r., Nr 25, poz. 150 z późn. zm.), ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2013 r., poz. 1155), ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2009 r., Nr 79, poz. 666 z późn. zm.), ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r., poz. 145 z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009r., nr 104 poz. 868), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2010 r., nr 249 poz. 1673), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2001r., nr 112 poz. 1206), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012 r., poz. 645), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 630), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676), uchwała Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia „ Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023”, uchwała Nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023” (Dz. Urz. Woj. Kuj. – Pom. z 2012 r., poz. 2028), Uchwała Nr XXV/167/13 Rady Gminy Lipno z dnia 27 maja 2013 roku w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lipna, Uchwała Nr XXI/145/12 Rady Gminy Lipno z dnia 13 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi;

b) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt.7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, uchwałą Nr XXVI/434/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie uchwalenia „ Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023”, uchwałą Nr XXVI/435/12 Sejmiku Województwa Kujawsko – Pomorskiego z 24 września 2012 r. w sprawie wykonania „Planu gospodarki odpadami województwa kujawsko – pomorskiego na lata 2012 – 2017 z perspektywą na lata 2018 – 2023”;

c) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia bez wnoszenia przez właściciela nieruchomości dodatkowych opłat, worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, a w nieruchomościach powyżej 7 lokali pojemników do selektywnej zbiórki. Wykonawca dostarczy worki z góry na okres minimum 3 miesięcy;

d) Wykonawca będzie posiadał na terenie Gminy Lipno lub w na terenie gminy sąsiedniej bezpośrednio przyległej do Gminy Lipno punkt, w którym właściciele nieruchomości będą mogli zakupić pojemniki na odpady komunalne, czynny od poniedziałku do piątku w godz. 800 – 1500;

e) w dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą zmieszane oraz selektywnie zebrane odpady komunalne. Wykaz ten ma charakter wyłącznie pomocniczy i nie stanowi zamkniętej listy nieruchomości objętych system odbioru odpadów komunalnych;

f) jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dodatkowego dostarczenia pojemników na swój koszt;

g) za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca;

h) Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników jeśli będzie to wynikiem jego działania;

i) Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania kolorowego kalendarza z harmonogramami odbioru odpadów oraz prowadzenia działań edukacyjnych w zakresie świadczonych usług i selektywnej zbiórki odpadów, w tym do dystrybucji powyższych materiałów wśród właścicieli nieruchomości. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów

związanych z Systemem Gospodarki Odpadami o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru;

j) Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług dodatkowych w zakresie odbioru odpadów. Usługi dodatkowe to odbiór na wniosek właściciela z terenu nieruchomości dodatkowych ilości odpadów segregowanych, nieujętych w przedmiocie zamówienia. Za wywóz tych odpadów zapłaci właściciel nieruchomości, z której odbierane będą odpady. Cena ofertowa za realizację przedmiotu zamówienia nie obejmuje świadczenia usług dodatkowych.

k) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi;

l) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację – zapis cyfrowy wykonany przez aparaturę (aparat cyfrowy lub kamera oraz urządzenie GPS) znajdującą się w samochodzie odbierającym odpady z nieruchomości i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia w/w zdarzenia. Dokumentacja będzie podpisana przez Wykonawcę i będzie zawierać także dane osobowe świadków;

m) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze;

n) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji;

o) Wykonawca zobowiązany będzie przed upływem 3 lat (od wejścia w życie przepisów) spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 września 2012 r. w sprawie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r., poz. 1052);

p) odpady zmieszane oraz selektywnie zebrane, odebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Lipno, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować (odbiór, transport, poddanie odzyskowi lub unieszkodliwianiu) zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, tj. regionu 3 lipnowsko-rypińskiego co oznacza, że zebrane na terenie Gminy Lipno odpady komunalne mogą trafić do jednego ze wskazanych w Planie RIPOK-ów;

r) odpady komunalne zbierane będą do pojemników/worków posiadających oznaczenie określające rodzaj odpadów, ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości (altanki śmietnikowe i wyznaczone miejsca na pojemniki). Wykonawca odbiera od właścicieli każdą ilość odpadów komunalnych;

s) pojazdy prowadzące zbiórkę odpadów muszą być oznakowane oraz wyposażone w monitoring bazujący na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju (tzw. GPS). Wykonawca zainstaluje i uruchomi, w terminie do dnia 2 stycznia 2014 roku, na wskazanym przez Zamawiającego stanowisku komputerowym oprogramowanie pozwalające na bieżący odczyt wskazań systemu monitoringu GPS;

2. Ustala się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych:

1) z obszarów zabudowy jednorodzinnej i wielolokalowej do siedmiu lokali:

a) odpady zmieszane – raz w miesiącu;

b) zbierane selektywnie – raz w miesiącu;

2) z obszarów zabudowy wielolokalowej powyżej siedmiu lokali:

a) odpady zmieszane – dwa razy w miesiącu;

b) zbierane selektywnie – raz w miesiącu;

3) Wykonawca zobowiązuje się do zorganizowania i przeprowadzenia, po uzgodnieniu z Zamawiającym, dwóch objazdowych zbiórek odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego AGD i RTV oraz zużytych opon. Zbiórki te odbędą się w miesiącu maju i miesiącu wrześniu i zostaną ujęte w harmonogramie odbioru odpadów komunalnych.

3. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi, Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lipno.

4. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia:

1) Wykonawca jest zobowiązany do przedkładania Zamawiającemu raportów kwartalnych zawierających informacje o ilości i rodzaju pojemników/worków znajdujących się na nieruchomościach, które obsługuje Wykonawca. Ponadto Wykonawca zobowiązany będzie sporządzić i przekazać Zamawiającemu imienny wykaz zmian w ilości i rodzaju pojemników/worków, które nastąpiły w danym kwartale.

2) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9n ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków.

3) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający.

4) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu informacji, o jakich mowa w pkt. 1. ppkt1), lit. l opisu przedmiotu zamówienia.

5) Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania Zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy raportów wagowych zawierających wyszczególnienie miejsca odbioru odpadów oraz ilości i rodzaju odebranych odpadów (zgodnie z obowiązująca klasyfikacją odpadów), na których znajdować się winna adnotacja, że odpady pochodzą z terenu Gminy Lipno.

6) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów z potwierdzeniem przyjęcia przez RIPOK, zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych zestawień danych o odpadach.

5. Urządzenia do gromadzenia odpadów:

1) Na terenie Gminy Lipno ustala się następujące minimalne pojemności pojemników i worków przewidzianych do zbierania segregowanych odpadów komunalnych:

a) pojemniki o pojemności co najmniej 80 l;

b) kontenery o pojemności co najmniej 1100 l;

c) worki o pojemności co najmniej 30 l,

2) Pojemniki do zbierania stałych odpadów komunalnych powinny być oznaczone odpowiednim napisem określającym rodzaj odpadów lub transparentne.

6. Sprzęt techniczny:

Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzętu, o jakim mowa w Rozdziale V SIWZ. Ponadto zamawiający wymaga, aby każdy pojazd do odbierania odpadów był wyposażony w urządzenie cyfrowe, które umożliwi monitorowanie i kontrolę segregacji odpadów na terenie poszczególnych nieruchomości. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby urządzenia te utrzymane były we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich transportu. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie – Wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i być zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo – transportowej.

II.2.2) Informacje o opcjach : ® nie

II.2.3) Informacje o wznowieniach : ® nie

II.3) Czas trwania zamówienia lub termin realizacji:

Rozpoczęcie: 01/01/2014                      Zakończenie: 31/12/2014

Sekcja III : Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

Warunki dotyczące zamówienia:

Wymagane wadia i gwarancje:

Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie 25.000,00 PLN (słownie złotych: dwadzieścia pięc tysięcy złotych).

a. wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. 30 dni od daty ostatecznego terminu składania ofert.

b. wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.

c. wadium może być wniesione w:

 

- pieniądzu,

- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

- gwarancjach bankowych,

- gwarancjach ubezpieczeniowych,

- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r., Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).

Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Kujawski Bank Spółdzielczy ul. F. Chopina 3, 87-700 Aleksandrów Kuj Nr 16953700002004004306630003 z dopiskiem: „Wadium w przetargu nieograniczonym zadanie pn.: " Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z obszaru znajdującego się w granicach administracyjnych Gminy Lipno". W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania z ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Gminy, ul. Mickiewicza 29, 87-600 Lipno w sekretariacie lub włożyć w kopertę, gdzie znajduje się oferta. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 Pzp.

III.1.2) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

Warunki finansowe i płatnicze zawiera projekt umowy stanowiący załącznik do SIWZ

III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W tym przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo podpisane przez wszystkich Wykonawców występujących wspólnie, ustanawiające Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu lub reprezentowania i zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z Pełnomocnikiem jako reprezentantem Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia wskazane w Rozdziale X SIWZ składają zgodnie z poniższym:

Dokumenty i oświadczenia dotyczące wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu składają wspólnie, z tym że „oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu", sporządzone wg wzoru określonego w załączniku nr 1 do Specyfikacji podpisuje Pełnomocnik Wykonawców ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia. Dokumenty i oświadczenia potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składają wszyscy oddzielnie. Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

III.1.4) Inne szczególne warunki:

Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom : ® nie

III.2) Warunki udziału:

III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego:

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

0  udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust.

1  ustawy, czyli posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że posiada:

 

a)  aktualne zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w Gminie Lipno zgodnie z art. 9 c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

b) zezwolenie na przetwarzanie odpadów zgodnie z art. 41 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. z 2013 r., poz. 21) lub zezwolenie na prowadzenie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów zgodnie z art. 26 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach,

c)  zaświadczenie o wpisie do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. z 2013 r., poz. 21) lub zezwolenie na transport odpadów zgodnie z art. 28 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. Do oferty należy dołączyć Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych. Na potwierdzenie spełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust.1, Wykonawcy winni przedstawić następujące dokumenty i oświadczenia:

- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy wypełnione i podpisane odpowiednio przez osoby upoważnione. Oświadczenie - załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ,

-aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

-aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu — wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; -aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu — wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 9. 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa odpowiedni dokument lub dokumenty zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z dnia 19.02.2013 r., poz. 231).

III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa:

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny Minimalny poziom ewentualnie wymaganych spełniania wymogów:

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku. Potwierdzeniem sytuacji ekonomiczno-finansowej tym zakresie zapewniającej wykonanie zamówienia będzie oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

III.2.3) Kwalifikacje techniczne:

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – wykonał w tym okresie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych usługi polegające na odbiorze odpadów komunalnych w systemie odpadów zmieszanych i selektywnych u źródła w gminach pow. 9.000 zameldowanych mieszkańców z co najmniej 2.000 posesji. oraz że posiada potencjał techniczny

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert wykonał, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – wykonał w tym okresie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych usługi polegające na odbiorze odpadów komunalnych w systemie odpadów zmieszanych i selektywnych u źródła w gminach pow. 9.000 zameldowanych mieszkańców z co najmniej 2.000 posesji. oraz że posiada potencjał techniczny poza terenem bazy). Na terenie bazy muszą znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania. b) będzie dysponował co najmniej: 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Pojazdy te muszą być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbierającego odpady komunale od właścicieli nieruchomości. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiające trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiających weryfikację tych danych przez Zamawiającego. Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. Dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych. Pojazdy do odbioru odpadów muszą posiadać cyfrowe urządzenie rejestrujące, które umożliwi monitorowanie i kontrolę segregacji odpadów na terenie poszczególnych nieruchomości. c) Wykonawca dostarczy pojemniki lub kontenery do gromadzenia odpadów zmieszanych i selektywnych na terenie nieruchomości objętych przedmiotem zamówienia w zabudowie wielolokalowej powyżej 7 lokali w ilości zapewniającej ich nie przepełnianie się. d) Wykonawca zapewni właścicielom nieruchomości możliwość dzierżawy lub zakupu pojemników na odpady. e) Wykonawca musi posiadać oprogramowanie umożliwiające generowanie sprawozdań zgodnie z ustawą z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wraz z aktualnymi licencjami na w/w oprogramowanie. Zamawiający posiada oprogramowanie firmy RAD Sp. z o.o. Nazwa programu: DOC.PL f) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

III.3) Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi:

III.3.1) Informacje dotyczące określonego zawodu: ® nie

III.3.2) Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi: ® nie

Sekcja IV : Procedura

IV.1) Rodzaj procedury:

IV.1.1) Rodzaj procedury: ® Otwarta

IV.2) Kryteria udzielenia zamówienia

IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia ® Najniższa cena

IV.3) Informacje administracyjne:

IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą: RGK.271.13.2013

IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia:

®nie

IV.3.3) Warunki otrzymania specyfikacjina stronie internetowej WWW.uglipno.pl , dokumenty odpłatne ® nie

IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

Data: 28/11/2013 Godzina: 10:00

IV.3.6) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

® Język urzędowy:PL

IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą:

Okres w dniach : 30

IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:

Data : 28/11/2013                                 Godzina10:15

Miejscowość: W siedzibie Urzędu Gminy Lipno, ul. Mickiewicza 29

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.2) Informacje o funduszach Unii Europejskiej: ® nie

VI.3) Informacje dodatkowe:

Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupu

VI.4) Procedury odwoławcze:

VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze:

Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza Adres pocztowy: ul. Postępu 17a

Miejscowość: Warszawa           Kod pocztowy: 02-676  Państwo: Polska (PL)

Tel.: +48 224587840

E-mail: odwolania@uzp.gov.pl  Faks: +48 224587800

Adres internetowy: (URL) http://www.uzp.gov.pl

VI.4.2) Składanie odwołań: (proszę wypełnić pkt VI.4.2 lub, jeżeli jest to niezbędne, pkt VI.4.3)

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Odwołanie wobec czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, 02-676 Warszawa, ul. Postępu 17a, w terminie:

10 dni od dnia przesłania informacji - jeżeli zostały przesłane faksem lub drogą elektroniczną, 15 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób

Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się w terminie:

10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej

Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 2 i 3, wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

Jeżeli zamawiający nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej, odwołanie wnosi się w terminie:

30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - ogłoszenia o udzielenie zamówienia,

6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii

Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.

Szczegóły określa Dział VI ustawy Pzp - Środki ochrony prawnej.

VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań:

Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza Adres pocztowy: ul. Postępu 17a

Miejscowość: Warszawa           Kod pocztowy: 02-676  Państwo: Polska (PL)

Tel.: +48 224587840

E-mail: odwolania@uzp.gov.pl  Faks: +48 224587800

Adres internetowy: (URL) http://www.uzp.gov.pl

VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

19/10/2013 - ID:2013-142190

Załączniki

SIWZ -2014 (355.8kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Zal 1 Szczegolowy opis-przedmiotuzamowienia (41kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Zal 2 Formularz oferty (97kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Zal 3 Formularz cenowy (36kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Zal 4 Oswiadczenie o art 22 (25kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Zal 5 Oswiadczenie o art 24 1 2 (27kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Zal 5 Oswiadczenie o art 24 (25kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Zal 6 Projekt umowy (132kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Zal 7 Wykaz sprzetu (48.4kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Zal 8 Wykaz wykonanych usług (62.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Zal 9 Oświadczenie o okolicznościach wymienionych w Art 26 ust 2b Ustawy PZP (27kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
Zal 10 Oswiadczenie o grupie kapitalowej (59kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Metadane

Źródło informacji:Grzegorz Koszczka - Kierownik RGK
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Rafał Branecki
Data wprowadzenia:2013-10-19 14:29:55
Opublikował:Rafał Branecki
Data publikacji:2013-10-19 14:32:41
Ostatnia zmiana:2013-10-19 14:33:19
Ilość wyświetleń:1561
Urząd Gminy Lipno
ul. Mickiewicza 29, 87-600 Lipno

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij